Thursday, June 11, 2009

Bola VS Muktamar

Pemain-pemain simpanan selangor memanaskan badan sebelum separuh masa kedua bermula2..macam biasa main ayam2...

Perlawanan sedang berlangsung antara Selangor dan Harimau Muda

Suasana di dalam stadium Shah Alam..sekali sekala memandang bumbung stadium...

6 Jun 2009 (sabtu) - Stadium Shah Alam tempat persinggahan kali nie.. malam tu ada persahabatan bola sepak antara pasukan selangor dengan Harimau Muda... Bertolak dari rumah pun dah lewat..8.20 malam baru pergi, game start pukul 8 malam...... sampai2 aje kat area stadium shah alam, tgk bapak ramai orang.... baru teringat ada muktamar pas kat stadium melawati..so ada jual2 la kat perkarangan stadium tue... aku terus aje sampai, lepak kejap tepi warung2 tue dan masuk dalam tgk game....

Dengan blurrr semacam tgk game tue... ntah berapa dah score...tup-tup dah habis first half.... permainan macam biasa laa... cam hareeeemmm.....tau la friendly tapi main laa elok2 skit...2 nd half selangor terkena sbijik gol dari kesilapan pertahanan yg agak longgar masa nak clearkan bola...so jadi kelam kabut... habis game... rupa2 nya selangor menang 2-1 game tue.. cuma sempat tengok sebijik gol harimau muda aje malam tue...

Keluar dari stadium, aku di sapa oleh 2 orang pemuda dan seorang akak..dengan rendah diri dia bertanya kat aku...." Ceramah kat dalam dah habis ke???" ... Malu siut...aku dengan selamba dan muka confidennya berkata kat abang tue...."hehehe..dalam nie stadium bang...ada game bola tadi.. ceramah kat stadium melawati kat hujung sana tue...." Sambil menunjukkan ibu jari tangan ke arah stadium melawati dengan menundukkan badan sedikit tanda hormat dan malu....hehehe...terkena pulak aku... orang lain datang jauh2 nak dengar ceramah..aku pulak g tgk bola....hahha...disebabkan hidayah tue..aku berjalan2 kat perkarangan stadium dan sempat la beli cd ayat2 al-quran dan jeruk buah..aku round sekitar perkarangan sampai berhampiran stadium melawati tue...ramai orang...smuanya berkopiah putih dan memasing khusuk berborak antara satu sama lain...yg selebihnya dalam stadium tue kot...aku tak join laa, mana kenal pun...beli2 barang aje....

tapi apa yang menarik yang nak aku kongsikan... nampak sedap mata memandang melibat kaum muslimin dan muslimat yang hadir malam tue.. membawa anak2 mereka..kemas, cantik dan bertudung....suami isteri dan anak2 mereka bersama2 memeriahkan kawasan tue...rasa lain laa, kalau nak dibandingkan sbg contoh konsert jomheboh ke...apa ke... berserabut dengan org ramai yg tak tentu arah....tak tutup aurat...huu haa huu haa....pening... terutama remaja2 yg bukan muhrimnya berpeluk sana sini...tapi kat situ aku tgk,memang lain laa....mungkin hikmah abang tu tadi tegur aku, membuatkan aku singgah sekejap ke dalam aktiviti PAS nie... kalau tak tadi, memang aku terus balik rumah dah... walauapapun pada aku yg penting agama perlu dipegang dengan sempurna....tak kisah kita dipihak yang mana, tapi soal agama islam perlu dijaga dengan sebaik2nya....

1 comment:

Putra Mama said...

bahaye ni ko post kat blog.. kang x psl2 kene dakwa bwh Akta Hasutan.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...