Tuesday, May 3, 2011

Ivory 2, Kota Emerald, Rawang Part I

Orang kata antara saat yang paling seronok adalah bila mendapat kunci rumah sendiri..memang teruja nak melangkah ke rumah sendiri..tak sabar rasanya menunggu 28 April 2011 untuk pergi mengambik kunci rumah...Dan akhirnya segala penantian berakhir... Janjitemu jam 2.00 petang di Pejabat Jualan, Kota Emerald West.

Tapi disebabkan kesesakan di KL setelah berjalan-jalan dulu ke Sunway..so sampai lewat dalam pukul 3 petang... Brother yang jaga site dah kemana perginya so terpaksa ambil kunci sendiri dan buat pemeriksaan sendiri... Tapi mujur la, dapat call balik dan ada wakil dari developer untuk membuat inspection kat rumah tue.. masa ni la nak complaint kalau ada masalah apa-apa ataupun tak berkenan dihati...

So far tak banyak sangat cacat celanya cuma ada beberapa bahagian yang perlu ditacap kemas semula dan juga beberapa bahagian yang perlu dibaiki. Bahagian-bahagian lain nampak ok dan berpuashati..Kena tunggu sebulan untuk kerja-kerja pembaikan. Segenggam kunci diuji satu persatu disetiap pintu untuk memasti semuanya dalam keadaan baik dan berfungsi.. Kebetulan pula pada waktu petang itu, hujan turun dengan lebatnya..Ini sangat bagus pasal boleh juga tengok kalau ada sebarang leaking/kebocoran di dalam rumah..

So untuk entri kali ni kita cuma paparkan pemandangan dari luar dahulu untuk kawasan Ivory 2 nie...so next entri baru kita tengok dalam pulak,..hehehe ;)

Permandangan dari luar rumah

Permandangan dari arah kanan rumah.

Permandangan dari arah kiri rumah.

Ruang parkir kenderaan

Dari arah depan

1 comment:

Sha said...

salam...en.ameer duk kat emerald ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...