Sunday, November 22, 2015

Pasar Tani Kelana Jaya



Kepada penduduk sekitar Petaling Jaya dan Kelana Jaya pasti mengetahui Pasar Tani Kelana Jaya yang beroperasi setiap pagi sabtu bertempat di belakang Pusat Kesihatan Kelana Jaya dan bersebelahan Kompleks Kastam WPKL.

Disini dijual segala macam makanan untuk sarapan dan juga barangan basah seperti ikan, ayam, daging dan sayur-sayuran. Selalunya kami beli tempe asli Rm1 untuk seikat (dalam 5/6 bungkus). Makanan juga ada berbagai jenis dari nasi sehinggalah mee dan sebagainya.

Tapi antara makanan faveret kami sekeluarga adalah nasi kerabu, dicadangkan juga som tam untuk sesiapa nak try... sebungkus RM5 (2 bungkus RM9)...

Selain juga ada jual kambing bakar dan juga jus delima yang fresh diperah RM14 sebotol. Pastu pekena pulak kerepek pisang tanduk RM28/kg. Memang fresh sebab goreng kat situ. Tapi kena awal sikit sebab ramai orang tempah dan banyak pulak tu.

Tetiba teringat makanan ulam-ulaman yang dibeli di Pasar Tani Kelana Jaya.. Ulam pucuk ketereh dan ulam raja sudah cukup untuk santapan makan tengahari bersama budu yang dipotong cili beserta tempoyak...

So boleh laa mencuba untuk membeli belah disana. Diingatkan untuk datang awal memandangkan parking agak terhad dan kalau ramai orang, memang kena parking jauh la dan terpaksa jalan kaki ke dalam.


Ulam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...