Tuesday, September 14, 2010

Kerja di waktu mood raya

Waduh...orang lain sedang sedap bercuti sakan berhari raya..aku kena kerja pulak start 13 september sampai 15 september..huhuhuhu..mama dah awal2 lagi dah declare cuti 11 hari...thanks kepada tm bg cuti ketemo banyaknya kali nie...

Masuk hari isnin, opis lengang pasal orang tak dapat masuk..hehehe..dah aku yang pegang kunci..ikut suka hati aku la masuk ikut waktu kerja aku la 8.30 pagi..nak menunggu 5.30 petang bagaikan waktu yang panjang sangat...dah naik tepu duk opis menunggu...aku tgk pc..pc tgk aku balik..mujur la ramai jugak budak2 vendor nie yg dah masuk kerja macam aku nie...hahaha..tak la rasa macam terkejam sangat sangat...

Tapi yang pasti memang buhsannn yang amat sangat..tambahan pulak hari ni mama, ameer dan sarah dah balik ke kota bharu awal pagi tadi..so tinggal la aku keseorangan kat rumah...dah la sekarang ni musim hantu raya...bukak tv citer hantu dari petang sampai malam...apa kejadahnya citer hantu nie..baru lepas dibelengu ke apa nie...

Apapun kerja-kerja hakiki tetap dijalankan..mujurlah semuanya dalam keadaan ok dan terkawal..cuma tetiba pulak batang paip utama ke toilet perempuan ni pecah dan melimpah pulak..menambahkan kerja sampingan aku la hari nie..tapi nak buat macamne para-para technican semuanya cuti, so harap bersabar la yea tanpa air utk minggu nie...sehingga puak2 ni datang bekerja...aku tak tutup main coil dia..so pandai2 la guna toilet luar...

tengahari ni tak tau nak makan apa lagi...nak masak apa eik...rajin ke nak masak nie...erm....tengok la nanti, apa yang pasti nak settlekan kain2 kat rumah dulu...mana nak basuh, mana nak sidai dan mana nak lipat...at least nnt mama balik KB tengok rumah cantik dan berseri2.. baru kena dengan motto "anda ceria kami gembira"..hahaha..jangan sampai tukar motto baru pulak "i'm very particular tau"..mampuihhh...hahhaa

Oklah, buat semua pekerja-pekerja yang berdedikasi macam aku hari nie,... selamat bertugas yea walau dimana jua anda berada...cau cin cau bandung satuuuuu....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...